شما اینجا هستید : خانه » آرشیو نشریه » شماره 1 » سر مقاله شماره ۱

سر مقاله شماره ۱

چکیده سر مقاله شماره ۱ :

آرمان‌های انقلاب اسلامی» همه جهان‌بینی، ایدئولوژی و زندگی‌ماست. سی و چند سال حیات جمهوری اسلامی و چند دهه مبارزه، تاریخ پرشکوهی را برای این مرز و بوم رقم زده‌است. سختی‌ها و شدائد روزهای مبارزه، انقلاب، جنگ و استقامت، گذرگاه‌هایی داشت که رمز عبور از آن، تمسک به ولایت‌فقیه و حضور همیشگی مردم انقلابی‌مان در صحنه‌ها بوده است.

سر مقاله شماره ۱

۱- «آرمان‌های انقلاب اسلامی» همه جهان‌بینی، ایدئولوژی و زندگی‌ماست. سی و چند سال حیات جمهوری اسلامی و چند دهه مبارزه، تاریخ پرشکوهی را برای این مرز و بوم رقم زده‌است. سختی‌ها و شدائد روزهای مبارزه، انقلاب، جنگ و استقامت، گذرگاه‌هایی داشت که رمز عبور از آن، تمسک به ولایت‌فقیه و حضور همیشگی مردم انقلابی‌مان در صحنه‌ها بوده است.
۲- انقلاب اسلامی طی این سال‌ ها با توجه به مردمسالاری دینی حاکم، همواره از قواعدی پیروی کرده که به تبع آن تغییراتی را در آرایش سیاسی و تحولاتی را در نظام مدیریتی بویژه در قوای مقننه و مجریه شاهد بوده‌ایم. چهره‌ها، جریان‌ها و افراد مختلفی آمده و رفته‌اند؛ لکن مردم همواره یک‌سری اصول و معیارهای ثابت را مدنظر داشته و هیچگاه آنها را فراموش نکرده‌اند. عزت ملی، مقابله با سلطه‌گر، معنویت، آزادی، استقلال سیاسی، اقتصادی و فرهنگی از جمله اصولی است که همه ما به آنها اعتقاد داریم و پرچم عدالت خواهی را در مسیر نیل به این اهداف در دست گرفته‌ایم؛ حتی اگر عده‌ای بخواهند یک روز اصلاحات و روزی اعتدال را هدف اصلی و اولویت نخست قلمداد کنند.
۳- عرصه رسانه برای ما عرصه امر به معروف و نهی از منکر است. البته برای این واجب عینی مقدماتی لازم است که استقلال از کانون‌های قدرت و ثروت اولین شرط آن است. لذا افتخار می‌کنیم که «رمزعبور» نشریه‌ای مستقل از هرگونه وابستگی حزبی و جناحی و تنها در اندیشه آرمان‌های انقلاب اسلامی و به‌دنبال ادای تکلیف در این مسیر است. نوشته‌های خود را نه‌فقط براساس اصول ژورنالیستی، بلکه بر مبنای صداقت، انصاف، منافع ملی و حتی وحدت و همبستگی ملی خواهیم سنجید. البته قوه مجریه و دولت شاید از آن منظر که بیشترین سهم را در امور جاری کشور برعهده دارد، در سوژه‌های مختلف این نشریه و سایر رسانه‌ها، بیش از دیگر بخش‌ها مورد خطاب قرار گیرد. اما در عین حال این تأکید مقام معظم رهبری را مدنظر خواهیم داشت که «ممکن است کسانی اهل انتقاد باشند، انتقاد بکنند، [ولی‌] انتقادها منصفانه باشد؛ با توجّه به اینکه دولت چند ماهی بیشتر نیست بر سرِ کار آمده است، باید فرصت داد تا بتوانند کارها را ان‌شاءاللَّه با قدرت پیش ببرند؛ هم منتقدین به این توجّه کنند و با دولت با شرح صدر رفتار کنند، هم مسئولین دولتی با منتقدین با شرح صدر رفتار کنند؛ همه به هم احترام بگذارند، همه ملاحظه‌ یکدیگر را بکنند.»
۴- انقلاب اسلامی بزنگاه‌های مهمی داشته و در این سال‌ها فراز و نشیب‌های بسیاری را شاهد بوده است. سختی‌ها، فشارها، انحرافات و فتنه‌هایی را پشت سرگذاشته که کالبدشکافی، تحلیل و پرداختن به آنها، حقایق و عبرت هایی را روشن می سازد که رمز عبور و چراغ راه آینده‌مان خواهد بود. به قول شهید بزرگوار دکتر مصطفی چمران «در معرکه جنگ است که مرد از نامرد تشخیص داده می شود». «رمزعبور» بازخوانی و موشکافی این مقاطع و حوادث ویژه را قطعا اولویت ویژه خود دانسته و البته خود را هم در قبال نوشته‌ها و هم در قبال ناگفته‌ها مسئول می‌داند.
۵- «رمزعبور» تریبون جوانان انقلابی این کشور است. فدائیان و سربازانی که در عرصه رسانه و مقابله با جنگ نرم، رویش‌های انقلاب اسلامی بشمار می‌روند. دوست داریم، از خدا می‌خواهیم و به خود می‌بالیم اگر مخاطب این فرموده رهبر معظم انقلاب باشیم که فرمودند: «واقعاً باید قدر جوانان مؤمن و انقلابی را همه بدانند، همه؛ این جوانان مؤمن و انقلابی‌اند که روز خطر سینه سپر می‌کنند، هشت سال جنگ تحمیلی می‌روند توی میدان؛ اینها هستند. افرادی که نسبت به این جوان‌ها با چشم بدبینی نگاه می‌کنند یا مردم را بدبین می‌کنند، خدمت نمی‌کنند به کشور؛ به استقلال کشور، به پیشرفت کشور، به انقلاب اسلامی خدمت نمی‌کنند. این جوان‌ها را باید حفظ کرد، باید از اینها قدردانی کرد، امروز هم بحمدالله کم نیستند و زیادند. [نباید] با عناوین گوناگونی بخواهیم این جوان‌های مؤمن را طَرد کنیم و منزوی کنیم؛ که البته منزوی هم نمی‌شوند؛ آن جوان‌های مؤمنِ پرانگیزه، با این حرفها منزوی نمی‌شوند اینها.»

نویسنده :

کاوه اشتهاردی
مدیر مسئول هفته نامه رمز عبور

تعداد مطالب : 2

ارسال دیدگاه


+ شش = 7

رفتن به بالا