شما اینجا هستید : خانه » آرشیو نشریه » شماره 3 » برکناره‌ های امن و اقتدار

ســرمقاله

برکناره‌ های امن و اقتدار

چکیده برکناره‌ های امن و اقتدار :

سخن گفتن درباره 25 سال رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌‌ای بر انقلاب اسلامی کاری سهل و ممتنع است، سهل از آن جهت که مقایسه‌ای کوتاه از وضعیت سال 1368 و امروز به خوبی گواه پیشرفت ایران و بسط و عمیق شدن آرمان‌های انقلاب اسلامی است و ممتنع از آن جهت که روایت دشواری‌های روز به روز انقلابی خارق عادت در دنیای عصر پیشرفت محال است.

برکناره‌ های امن و اقتدار

۱- سخن گفتن درباره ۲۵ سال رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌‌ای بر انقلاب اسلامی کاری سهل و ممتنع است، سهل از آن جهت که مقایسه‌ای کوتاه از وضعیت سال ۱۳۶۸ و امروز به خوبی گواه پیشرفت ایران و بسط و عمیق شدن آرمان‌های انقلاب اسلامی است و ممتنع از آن جهت که روایت دشواری‌های روز به روز انقلابی خارق عادت در دنیای عصر پیشرفت محال است.
از ۲۵ سال پیش تاکنون تحریم‌های یکجانبه و وحشیانه امریکا، فتنه اشرافیت و سیاست تعدیل اقتصادی،‌ تهاجم فرهنگی، ‌قتل‌های زنجیره‌ای، کوی دانشگاه، تحصن مجلس ششمی‌ها، پرونده هسته‌ای و از همه مهمتر فتنه سهمگین ۸۸ روزهای سختی را برای جمهوری اسلامی به همراه داشت؛ سختی‌هایی که برخی خواص طاقت تحملش را نداشتند. از سوی دیگر رویش جوان‌هایی که نسل انقلاب اسلامی به حساب می‌آیند و هرجا که میدان‌دار بوده‌اند موفقیتی قابل تحسین کسب کرده‌اند؛ شیرین و گوارا.
در عرصه سیاست خارجی، جمهوری اسلامی ایران به راستی به جزیره ثبات در انبار باروت غرب آسیا تبدیل شده است و در حالی که قریب به اتفاق کشورهای همسایه حداقل یک جنگ را در سال‌های گذشته پشت‌سر گذاشته‌اند، ایران صمیمی‌ترین روابط را با همسایگانش دارد و تکیه‌گاه آنان در روزهای سختی بوده است.
در کنار این ثبات که حاصل سیاست‌ورزی‌ای دقیق و مدبرانه است، رهبرانقلاب اسلامی آرمان‌های امام خمینی و انقلاب اسلامی را بیش از هر شخصیتی به پیش برده و همانگونه که در روزهای اوایل رهبری فرمودند <راه امام راه ما، هدف او هدف ما و رهنمود او مشعل فروزنده ما است>.
۲- رهبر انقلاب اسلامی این روزها از <انقلابی‌های فرسوده پشیمان> سخن می‌گویند که از تکرار حرف‌های انقلاب اسلامی خجالت می‌کشند. همچون امام خمینی(ره)، یأس و ناامیدی را از <جنود شیطان> می‌دانند، جوانان انقلابی را از انزوا پرهیز می‌دهند و در کنار این توصیه، افراط را مذموم می‌شمارند و در آخر جوانان را از انقلابی منفی شدن برحذر می‌دارند به این معنا که <انقلابیِ منفی به آن انقلابی‌ای می‌گفتیم که از میدان کار و تلاش و حرکت، آنجایی که دردسری داشت، عقب می‌کشید. انقلابی بود، اما انقلابیِ وجاهت‌طلب و راحت‌خواه؛ انقلابی‌ای که می‌گفت من مبارزه‌ام را قبل از انقلاب کرده‌ام، اکنون دیگر می‌خواهم احترام شوم>.
در کنار این تحذیرهای پدرانه، رهبر انقلاب جوانان را به آینده بسیار بهتر از اکنون بشارت می‌دهند و در دیدار با شیوخ مجلس خبرگان، افتخار به نسل جوان متدین و انقلابی و قدر دانستن این جوانان را وظیفه مسئولین دانسته و فرمودند: <شأن نسل جوان کنونی انقلاب، بالاتر از جوان نسل اول انقلاب است زیرا جوان امروز با وجود آنکه پیروزی انقلاب و مسائل بعد از آن را ندیده و در معرض انواع آسیب های ناشی از فضای مجازی و ماهواره ها نیز قرار دارد اما متدین است و پای انقلاب ایستاده است. واقعاً همه باید قدر جوانان مؤمن و انقلابی را بدانند زیرا همین جوانان هستند که در روز خطر، سینه سپر می‌کنند.>
۳- اذعان داریم که این ویژه نامه نه جامع است و نه مانع؛ بلکه تلاشی است برای شناخت بیشتر از جایگاه ولایت فقیه و امامت جامعه. ان‌شاءلله در ادامه کار <رمز عبور> هر شماره و هر مطلب، نشانه‌ای از رهبری حکیمانه انقلاب اسلامی در ۳۵ سال گذشته باشد؛ که ظریفی می‌گفت انگار در ۱۴ خرداد ۱۳۶۸ خمینی‌ای جوانتر بر مسند رهبری نظام نشسته است.

ارسال دیدگاه


3 + دو =

رفتن به بالا